CELPIP یا IELTS

CELPIP یا IELTS: کدام ازمون مهارت انگلیسی برای شما مناسب است؟

Dec 2023

سوال بزرگ برای افرادی که به خارج از کشور سفر می کنند، چه برای چشم انداز تحصیلات و چه به دلایل دیگر مهاجرت، این است که ایا CELPIP یا CD-IELTS را انتخاب کنید. برای کسانی که نسبتا جدید به یک یا هر دو شرایط، CELPIP مخفف برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا، و CD-IELTS مخفف کامپیوتر تحویل سیستم ازمون زبان انگلیسی بین المللی.

هر دو ازمون برای ازمون مهارت مشتاقان در زبان انگلیسی به عنوان یک زبان طراحی شده اند. انها زمانی مفید هستند که برای مهاجرت مربوط به کار، مهاجرت دائمی یا مهاجرت مربوط به تحصیل درخواست کنید. با این حال، چند تفاوت جزئی و در عین حال قابل توجه در جنبه های مختلف ازمون وجود دارد، مانند مدت زمان ازمون، سطح دشواری ان، نتیجه، مکان، قیمت و در دسترس بودن ازمون.

بیشتر اوقات، تفاوت های ذکر شده در بالا به یک مشتاق کمک می کند تا انتخاب نهایی بین CELPIP و CD-IELTS را انجام دهد.

بنابراین در صورتی که شما نیز یکی از کسانی هستید که در مورد اینکه ایا CELPIP یا CD-IELTS را برای اهداف مهاجرت انجام دهید، اشتباه گرفته اید، در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید.

CELPIP در مقابل IELTS - تفاوت ها و شباهت ها

  • هر دو IELTS و CELPIP به معنای ازمون مهارت متقاضیان در زبان انگلیسی به عنوان یک زبان است.
  • CELPIP یک ازمون کامل مبتنی بر کامپیوتر است، در حالی که IELTS در فرمت های مبتنی بر کاغذ و مبتنی بر کامپیوتر در دسترس است.
  • ایلتس مدت زمان مشخصی ندارد، اما CELPIP ازمونی است که به مدت 3 ساعت طراحی شده است.
  • CELPIP فقط برای مشتاقانی است که مشتاق رفتن به کانادا هستند، در حالی که ایلتس به بسیاری از کشورها که انگلیسی زبان مادری است، کمک می کند.
  • در CELPIP و IELTS، نتایج در عرض دو هفته از امتحان اعلام می شود.
  • CELPIP از مقیاس نمره 1 تا 12 استفاده می کند که 12 بالاترین سطح مهارت است، در حالی که CD-IELTS از مقیاس 1 تا 9 استفاده می کند که 9 بالاترین است.
  • ایلتس مهارت نظری به زبان انگلیسی را ازمایش می کند، اما CELPIP انگلیسی عملکردی یک مشتاق را ازمایش می کند.
  • مدارس بیشتر از CELPIP نمرات ازمون IELTS را قبول می کنند.
  • نمرات CELPIP می تواند در درخواست شهروندی کمک کند.
  • هر دو ازمون را می توان به سرعت در چندین مکان در هند انجام داد. با توجه به ضریب قیمت، ازمون IELTS در مقایسه با CELPIP کمی گران تر است.

هنگامی که تمام عوامل فوق مربوط به IELTS و CELPIP را می دانید، بسته به ترجیحات شما، انتخاب ازمون اسان تر می شود. تصمیم بگیرید که در مورد کشوری که در نظر دارید به ان نقل مکان کنید، ایا شما با یک ازمون مبتنی بر کامپیوتر یا کاغذی راحت هستید، ایا شما به دنبال شهروندی هستید یا نه و غیره، و شما پاسخ خود را خواهید داشت!

این که ایا CELPIP یا IELTS، شما نیاز به مهارت های مهارت، تمرین منظم و یک مربی برای نشان دادن مسیر درست دارید.