10 ways to Success in CELPIP Exam

10 راه مطمئن برای موفقیت در ازمون CELPIP انگلیسی

Dec 2023

اثبات مهارت انگلیسی شما مهم است زمانی که تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفته اید. همانطور که شما به فکر گرفتن شهروندی یا تبدیل شدن به یک ساکن دائمی هستید، واجد شرایط بودن برای CELPIP، با نام مستعار برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا، حیاتی ترین گام برای در نظر گرفتن است.

به یاد داشته باشید ازمون انگلیسی CELPIP فقط برای اهداف پناهندگان، مهاجرت و شهروندی است و نه برای ورود به هیچ یک از دانشگاه های کانادا. مقاله امروز در مورد 10 استراتژی برتر برای موفقیت در ازمون CELPIP بدون هیچ زحمتی بحث خواهد کرد.

  • 1. استفاده از ساختارهای دستوری و واژگان مختلف

    شما باید دانش عمیق خود را از واژگان گسترده در هنگام نوشتن و صحبت کردن نشان دهید. اما به یاد داشته باشید که بارها و بارها از کلمات مشابه استفاده کنید. علاوه بر این، فراموش نکنید که از ساختارهای دستوری مختلف استفاده کنید و جملاتی بسازید که در پیچیدگی و طول متفاوت باشند.

  • 2. خودتان را به یک ماده مطالعه برای بخش صحبت کردن

    تمرین انگلیسی روزانه برای اس بخش صحبت کردن مهم است. از این رو، بهتر است روزانه به زبان انگلیسی با افراد اطراف ارتباط برقرار کنید.

    همچنین، جزئیات را در بخش گوش دادن بشنوید و نکاتی را که با صحبت کردن به زبان انگلیسی تسلط یافته اید، رله کنید. از تمرین این کار با مواد خواندن و صحبت کردن در مورد نکات اصلی خواندن خود غافل نشوید. علاوه بر این، سری ها و ضبط های مختلف انگلیسی را تماشا کنید و توجه داشته باشید که چگونه کلمات تلفظ می شوند.

  • 3. با کامپیوتر آشنا باشید

    CELPIP یک امتحان کامپیوتری درجه یک است. از این رو، برای شما مهم است که بدانید چگونه یک کامپیوتر را اداره کنید. اگر با استفاده از کامپیوتر اشنا نیستید، تمرین با Gurully برای امتحان CELPIP بهترین راه برای راحت بودن است.

  • 4. در مورد لهجه خود نگران نباشید

    این لهجه در CELPIP مهم نیست، زیرا شرکت کنندگان در ازمون اموزش دیده اند تا این عامل را کنار بگذارند. بنابراین، شما نباید بر روی لهجه تمرکز کنید مگر اینکه شما را از درک شدن باز دارد. در عوض، شما باید بر استفاده از دستور زبان خوب، واژگان متفاوت و دقیق و ارائه پاسخ های کامل تمرکز کنید.

  • 5. تکنیک های یادداشت برداری top-notch را تمرین کنید

    به شما کاغذ قراضه و یک قلم داده می شود در حالی که این ازمون CELPIP را انجام می دهید. شما می توانید از این برای نوشتن برخی از مفاهیم در بخش های مختلف ازمون، عمدتا نوشتن، گوش دادن، خواندن و صحبت کردن استفاده کنید. این امر می تواند مهم را به برخی از یادداشت های خوب در بخش گوش دادن؛ شما بدون انها نمی توانید زندگی کنید. شروع به تمرین یادداشت برداری از انچه می شنوید و سپس انچه را که می شنوید نتیجه گیری کنید.

  • 6. CELPIP را یک ازمون مهارت عمومی انگلیسی در نظر بگیرید

    CELPIP توانایی شما برای استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت های روزانه را ارزیابی می کند. این یک امتحان مهارت علمی انگلیسی یا انگلیسی تجاری نیست. بهترین راه برای موفقیت این است که از منطقه راحتی خود خارج شوید و از زبان انگلیسی در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

  • 7. مدیریت زمان مناسب

    از انجا که ازمون به صورت کامپیوتری تحویل داده می شود، شما یک تایمر را در هر صفحه تست مشاهده می کنید که نشان می دهد چقدر زمان برای تکمیل بخش دارید. با این حال، نگه داشتن یک زبانه در تایمر می تواند به شما در مدیریت سرعت خود در طول ازمون کمک کند. شما نیاز به تمرین با استفاده از یک کرونومتر برای هر بخش در صورتی که شما در حال تمرین افلاین. یا می توانید ازمون های تمرینی انلاین CELPIP را نیز امتحان کنید.

  • 8. بررسی متقابل کار شما

    در صورتی که در هنگام اتمام بخش خواندن، نوشتن یا گوش دادن به این ازمون CELPIP وقت دارید، یک بار دیگر پاسخ های خود را بررسی کنید و تایید کنید که سعی کرده اید به تمام سوالات پاسخ دهید.

  • 9. توانایی خواندن خود را به حداکثر برسانید

    شما لازم نیست که از طریق هر کلمه در گذر ازمون خواندن بروید. در عوض، شما می توانید متون را بررسی و بررسی کنید. این شما را در پاسخ به سوالات اسان هدایت می کند و زمان بیشتری را برای سخت ترها می گذارد.

  • 10. شفاف و با سرعت طبیعی صحبت کنید

    شما باید در طول بخش سخنرانی امتحان به طور شفاف در میکروفون صحبت کنید. خوب است که وقتی مضطرب هستید سریع صحبت کنید. اما شما باید ارام باشید و با سرعت عادی و بدون هیچ عجله ای صحبت کنید.{" "}

جمع بندی

با استفاده از این 10 استراتژی برتر ذکر شده در بالا، شما می توانید با موفقیت ازمون مهارت انگلیسی CELPIP را شکست دهید و ساکن کانادا شوید. به عنوان یک بخش حیاتی از روند مهاجرت، ازمون CELPIP باید به همان اندازه که IELTS، TOEFL و PTE را ترجیح می دهید، اولویت بندی شود.

شما باید زمان کافی برای اماده سازی مواد مطالعه CELPIP خود را و یا خرید انها را انلاین برای به حداکثر رساندن زبان انگلیسی، خواندن، نوشتن و گوش دادن خود را. بنابراین، موفق باشید با اماده سازی خود را.