CELPIP Tips

نکاتی برای مدیریت زمان کارامد در طول ازمون CELPIP

Dec 2023

همه می دانند که کانادا به یک مقصد برای مهاجران و کارگران تبدیل شده است. بنابراین، شما باید ازمون CELPIP را بشکنید تا یک گام به سوی هدف خود برای به دست اوردن ویزای بدون دردسر به کانادا بردارید.

اگر برای اقامت دائم درخواست می کنید، ازمون CELPIP-General چیزی است که شما باید در ان ثبت نام کنید، ارزیابی خواندن، گوش دادن فعال، صحبت کردن و مهارت های نوشتن. اما هنگامی که می خواهید برای شهروندی وارد شوید، ثبت نام در ازمون CELPIP-General LS ضروری است که مهارت صحبت کردن و گوش دادن عملکردی را ارزیابی می کند.

To juggle 4 vital parts of the CELPIP test, such as reading, listening, speaking, and writing, time management is critical in the exam hall! So, here are the top time management tips mentioned below for your ease. Let’s get straight to it.

قالب ازمون CELPIP عمومی

ازمون عمومی CELPIP خواندن، صحبت کردن، گوش دادن و نوشتن انگلیسی شما را ارزیابی می کند که 3 ساعت طول می کشد تا به پایان برسد. امتحان به صورت انلاین انجام می شود و به 4 بخش تقسیم می شود:

  • خواندن، جایی که شما باید از طریق معابر بروید و به سوالات مربوطه پاسخ دهید (55-60 دقیقه).
  • صحبت کردن، جایی که شما به سوالات روی صفحه نمایش (15-20 دقیقه) پاسخ خواهید داد.
  • گوش دادن، جایی که شما به متن ها گوش می دهید و به سوالات مختلف پاسخ می دهید (45-55 دقیقه).
  • نوشتن، جایی که شما نیاز به نوشتن پاسخ برای سوالات داده شده (53-60 دقیقه)

قالب ازمون CELPIP General LS

ازمون انلاین CELPIP - LS مهارت های صحبت کردن و گوش دادن انگلیسی شما را ارزیابی می کند که تقریبا 1 ساعت و 10 دقیقه طول می کشد. با این حال، ازمون به دو بخش تقسیم می شود:

  • صحبت کردن، که در ان شما به صورت شفاهی به اعلان های روی صفحه نمایش پاسخ می دهید (15-20 دقیقه).
  • گوش دادن، جایی که شما با دقت به متن ها گوش می دهید و به سوالات داده شده پاسخ می دهید (47-55 دقیقه).

مدیریت زمان در طول ازمون CELPIP

ازمون CELPIP به معنای به چالش کشیدن شما به عنوان انها دو ابزار حیاتی، محدودیت های زمانی، و مشکل. این است که چگونه برای موفقیت شما حیاتی است که بدانید چگونه زمان را دقیقا برای حل وظایف تنظیم کنید.

مهمترین چیزی که باید بدانید این است که هر بخش از ازمون CELPIP دارای یک زمان از پیش تعیین شده است و هر یک از قطعات دارای زمان از پیش تعیین شده است. به شما یک فرصت داده می شود تا به سوالات پاسخ دهید و نباید چیزی را خالی بگذارید. پس از ان، صفحه تست به سرعت به صفحه بعدی تغییر خواهد کرد.{" "}

به منظور کمک به شما در این مورد، بهترین نکات مدیریت زمان در زیر نشان داده شده است:

چگونه زمان را در بخش خواندن مدیریت کنیم؟

این شامل 38 سوال است و این بار به 4 وظیفه تقسیم می شود. بنابراین، شما 9-13 دقیقه برای هر کار جدا شده دریافت خواهید کرد. در این محدودیت های زمانی، شما باید متن اعطا شده را به سرعت حذف کنید و به MCQs پاسخ دهید.

چگونه زمان را در بخش گوش دادن مدیریت کنیم؟

این بخش شامل 38 سوال است و بخش به 6 بخش تقسیم می شود. بنابراین، شما 5-8 دقیقه برای پاسخ به هر یک از انها دریافت خواهید کرد. ضبط 3 دقیقه خواهد بود. بهترین راه برای افزایش توانایی گوش دادن شما گوش دادن به پادکست ها و توسعه تمرکز گوش دادن، درک و دامنه توجه مورد نیاز برای ادامه روایت است.

چگونه زمان را در بخش سخنرانی مدیریت کنیم؟

این شامل 8 بخش است و هر بخش حاوی سوالات با یک اسلاید اماده سازی 30 ثانیه ای ارائه می شود. همانطور که زمان به طور خودکار شروع می شود، شما 60-90 ثانیه برای پاسخ به هر سوال به صورت شفاهی خواهید داشت.

به منظور تمرین بهتر انگلیسی صحبت می شود، دو بهترین راه این است که در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید و پاسخ های گسترده و جامع را در یک چارچوب زمانی کوتاه تر ارائه دهید. همچنین، شما باید تمرکز خود را در هنگام صحبت کردن در یک محیط پر سر و صدا حفظ کنید، زیرا همه ازمونگران با نامزدها در یک اتاق صحبت می کنند.

چگونه زمان را در بخش نوشتن مدیریت کنیم؟

این است که به دو بخش با شمارش کلمه از پیش اختصاص داده شده برای انها تقسیم شده است. شما باید بر روی نوشتن تمرکز کنید و سپس ان را مطابق با ان تنظیم کنید. همچنین، 3-4 دقیقه را برای اصلاح برای اطمینان از کیفیت درجه یک کنار بگذارید.

جمع بندی

به طور خلاصه، ازمون CELPIP در بیش از 50 مکان در سراسر کانادا و بین المللی در دسترس است. بنابراین، با راهنمایی های مدیریت زمان خوب، می توانید با موفقیت امتحان CELPIP را امتحان کنید و مهاجرت سریع به مکان رویایی خود در کانادا دریافت کنید. زمان امتحان CELPIP را می توان به سه بخش تقسیم کرد: پیش ازمون، اماده سازی و مدیریت زمان عملکرد. کلید به دست اوردن نمرات مطلوب در CELPIP تمرین و اماده سازی کافی است.